GRATIS FRAGT VED KØB OVER 180,00KR

Vores historie

Sådan blev vi UK's mest populære naturlige og økologiske hudplejebrand

1994

En mors inspiration

Charlotte Vøhtz’ motivation for at skabe rene, økologiske hudplejeprodukter startede da hendes dengang toårige datter, Sandra, kæmpede med hudallergi og eksem. Charlotte søgte efter milde, naturlige produkter til Sandras sensitive hud og fandt ud af, at såkaldt naturlig hudpleje fra konventionelle mærker næsten udelukkende indeholder syntetiske indholdsstoffer. Faktisk kan et produkt med mindre end 1% naturligt eller økologisk indhold kaldes ’naturligt’.

Charlotte siger: ”Fra det øjeblik indså jeg, at vi alle er børn af den kemiske tidsalder, og at de allestedsværende, menneskeskabte kemikalier kombineret med ændrede kostvaner har en gennemgribende effekt på os alle.

1
line-draw-top

1995

økologiske cremer til datteren sandra

Manglen på milde, ægte naturlige og økologiske produkter på markedet fik Charlotte til at lægge al sin energi i at skabe økologiske cremer og salver nøje skræddersyede til datterens allergiplagede hud.

Charlotte udtaler: ”Der er mange motivationer bag en iværksætterånd – at være din egen chef, tjene penge eller starte noget nyt. For mig handlede det om at hjælpe med at behandle de hudproblemer, som Sandra led af. Som enhver forælder til et barn med alvorlige problemer ved, så kan det være en lang, sej kamp at finde behandlinger, der virker.

2
line-draw-bot

1997

Green People stiftes

Green People blev stiftet i 1997 efter flere års intens produktudvikling. Charlotte's principper betød allerede fra starten, at effektivitet og etik aldrig blev nedprioriteret til fordel for større indtjening. Der blev etableret tætte samarbejder med leverandører af naturlige, økologiske ingredienser rundt om i Europa for at skabe de første produkter – samarbejder med etiske partnere, som stadig eksisterer i dag.

Det var et løfte fra Green People's spæde start, at vi aldrig vil anvende skrappe, syntetiske ingredienser som sodium lauryl sulphate (SLS), parabener, phtalater, petrokemikalier, alkohol (ethanol) eller syntetiske parfumestoffer og farvestoffer i vores produkter.

Vores mission er at tilbyde effektive, certificerede økologiske produkter af høj kvalitet.

2
line-draw-top
IKKE TESTED PÅ DYR
IKKE TESTED PÅ DYR

IKKE TESTED PÅ DYR

line-left

1999

Vi satte høje standarder

Efter Charlotte havde oplevet, hvordan nogle skønhedsmærker bruger misvisende anprisninger, var hun fast besluttet på at der skulle indføres bestemmelser i branchen – hvor det er lovligt at kalde et produkt ’naturligt’, hvis det naturlige indhold blot er 1%. Hun kontaktede Soil Association, en anerkendt organisation inden for økologisk fødevare certificering i UK, og opfordrede dem til at udforme standarder for økologiske personlig pleje - og sundhedsprodukter.

I 1999 blev Charlotte inviteret til at være del af en Soil Association komité, som skulle udarbejde de første standarder for økologiske skønhedsprodukter. Charlotte, og senere Green Peoples videnskabelige ekspert inden for kosmetik Ian Taylor, spillede en afgørende rolle i arbejdet med at skabe et regelsæt for økologisk kosmetik.

3
line-draw-bot
Hvorfor økologi?
Hvorfor økologi?

Hvorfor økologi?

line-right

2000-nuværende:

Opbygning af troværdighed og en loyal kundekreds

Charlotte beviste hurtigt, at der var efterspørgsel på effektive, økologiske hudplejeprodukter. Produkterne blev som en start forhandlet i en lokal helsekostbutik i West Sussex, men det tog fart og Green People var efter kort tid bredt repræsenteret på webshops og i helsekost butikker i England.

3
line-draw-top
Støtter op om velgørenhed
Støtter op om velgørenhed

Støtter op om velgørenhed

line-left

2000-nuværende

Opbygning af troværdighed og en loyal kundekreds

Førsteklasses kundeservice med et personligt præg og fremragende produkter har givet Green People en plads i mange tusinde menneskers hjerter. Og det ses tydeligt, at Charlottes dedikation til effektive, økologiske formuleringer har haft en positiv indvirkning på mange menneskers hverdag. Green People modtager dagligt et utal af anprisninger fra taknemmelige kunder, som er lettede over endelig at have fundet et hudpleje brand, der virker for dem.

Green People har indtil videre vundet over 140 priser (awards) fra magasiner og organisationer inklusiv Natural Health Magazine, Ultimate Natural Beauty Bible og The Green Parent samt fra TIPS awards – godkendt af jordemødre – for Organic Babies serien.

4
line-draw-bot

IDAG

Green People idag

Green People har med sin store viden og erfaring skabt en komplet serie af certificerede økologiske produkter til hele familien. Alle produkter er spækket med over 90% aktive naturlige og økologiske ingredienser, som beskytter og nærer samt skaber en hud i balance – og allervigtigst, respekterer din krop.

Charlotte siger: ”Vi modtager dagligt positive tilbagemeldinger fra vores kunder, og det er så dejligt at vide at vores produkter har gjort en forskel og det gør vores arbejde enormt meningsfuldt.”

Vores rejse startede med en mor, der søgte efter hjælp til sin datters hudproblemer. I dag er familievirksomheden Green People nået langt videre, men vi har stadig den samme interesse for alle kunder og yder den samme personlige service, som vi altid har gjort.

4